הרב מיכאל לייטמן

הרב ד"ר מיכאל לייטמן נולד בבלארוס בעיר ויטבסק ב31.8.1946. הוריו היו רופאים משכילים ולאחר סיום לימודיו בתיכון החל את התמחותו בביו קיברנטיקה. במהלך הלימודים ובתקופה שאחרי עבד הרב מיכאל לייטמן כחוקר במכון להמטולוגיה בעיר לנינגרד, הוא התמחה בוויסות אלקטרומגנטי של אספקת דם למוח וללב. הרב מיכאל לייטמן עלה עם משפחתו לישראל בשנת 1974 לאחר מאבקים של 4 שנים בהם היה "מסורב עלייה" ובשנת 1979 הגיע לראשונה לבני ברק לישיבתו של הרב המקובל ברוך שלום הלוי אשלג (הרב"ש), הבן הבכור של הרב המקובל הידוע יהודה אשלג (בעל הסולם). עם הזמן הפך הרב לייטמן לעוזרו האישי של הרב"ש עד שנפטר. המשך 12 שנים זכה הרב מיכאל לייטמן לרכוש מפיו של רבו את תורת "הסולם" שפירש וכתב אביו. הרב לייטמן

הרב מיכאל לייטמן ממשיך את דרכו של מורו הרוחני הרב"ש וצועד קדימה בהגשמת משימת חייו – הפצת חוכמת הקבלה לכלל האנושות.

בשנת 1991 נפטר הרב ברוך אשלג – הרב"ש, לאחר מותו החל הרב מיכאל לייטמן את צעדיו הראשונים בהקמת קבוצת מקובלים שאת שמה "בני ברוך" נתן לה לזכר מורו. ע"פ צו המקובלים כי בשנת 1995 כי זהו הזמן המתאים ביותר להפצת חוכמת הקבלה, הקים הרב מיכאל לייטמן את ארגון "קבלה לעם" – ארגון שמטרתו הייתה ללמד ולהפיץ את חוכמת הקבלה בישראל ובכל העולם. כיום, ארגון "קבלה לעם" הינו ארגון בין לאומי בו לומדים כ-2 מיליון תלמידים בארץ וברחבי העולם. חברי הארגון שמו לעצמם למטרה והיא האצת ההתפתחות הרוחנית של האנושות, ובעקבות כך עוסקים בלימוד חוכמת הקבלה, חקירתה, והפצתה בישראל ובעולם כולו. הארגון פתוח בפני הקהל הרחב ללא הבדלי דת גזע ומין.

את התואר "רב" העניקו לד"ר מיכאל לייטמן תלמידיו מתוך כבוד והערכה רבה לפעילותו, חינוכו והפצתו המסורה של חוכמת הקבלה לאורך השנים. חשוב לציין כי ד"ר מיכאל לייטמן הוא אינו רב מוסמך מטעם מוסד רבני כלשהו ואינו מתפקד בעניינים הלכתיים או רבניים כגון: נישואין, כשרות, וכדומה.