התא המשפחתי לצד המשפחה ההוליוודית

"הוליווד" שיבשה את התודעה שלנו בקשר לנושא המשפחה. בהוליווד ברור שסרט סוחט דמעות – או רווי במצבים קיצוניים שסוחט את העצבים עד הקצה,  אהבה מושלמת  או דילמות מחיי המשפחה  המושלמת – סרט כזה יכניס הרבה כסף.. וזו המטרה. כך – הצליחו לשנות את ערכי המשפחה המסורתית, ולהחליפה במגוון רחב ומגוון של דרכים כאלטרנטיבה למשפחה המסורתית.

אז מהי המשפחה השורשית – הנכונה? ועל מה היא מבוססת.

ד"ר מיכאל לייטמן מזמין אותנו להיזכר במה שלא מזמן היה אורח החיים שאליו אנחנו מתגעגעים  ( בלב שלנו) משפחה זהו תא גרעיני שבנוי  על משולש: אב אם וילד.(ילדים) זהו מצב מן הטבע. כל חברה – בעולם, יצרה את הנורמות, מנהגים, כללים, חוקים שעליהם נבנה התא המשפחתי, והתא הזה מאופיין במערכת היחסים שבני המשפחה בוחרים ( לפי התרבות של אותה חברה) לחיות על פיה. מיכאל לייטמן, מסב את תשומת הלב לדבר האמיתי , שעליו מבוסס התא המשפחתי, תחת הכותרת: ערכים.

על כבוד הדדי, השלמה אחד של השני, על חברות ועזרה הדדית, על השתוקקות להבין את השני, והדבר העיקרי והחשוב ביותר שעליו נבנית המשפחה, הוא על הויתורים. קשר אמיתי בין גבר ואישה נבנה על ויתורים הדדיים. בשום פנים ואופן אנחנו לא מתקנים את בן הזוג, לא משתדלים לספר על המגרעות שלו, אלא מקבלים אותו כפי שהוא ומשתדלים להפוך להיות למשהו שמשלים אותו. כשאלה הערכים – שחשוב לאמץ, נדרשת עבודה. מפני שהאדם הוא  ישות אגואיסטית צריך לעבוד ולהשקיע מאמצים על החיבור בין  הנפשות  בתא המשפחתי.

ואיך עושים זאת?

הרב לייטמן מסביר: כשבני הזוג מחליטים שרוצים להקים משפחה עליהם לשאול את עצמם שאלות. לברר מהי המטרה המשותפת לשניהם, איך הם רוצים להשיג אותה – והכי חשוב ללמוד על המבנה השונה של בני הזוג:

מיהו הגבר תכונותיו ונקודת המבט שלו על החיים – וכנ"ל האישה.

עליהם,  לברר באופן כללי מה זה משפחה, מיהו האדם וזה ייקח אותם הצידה מעצמם, יוציא אותם החוצה, מכיוון שאם יש בעיה כזו אצל כל אחד, אז מדובר בבעיה כללית. הם יורידו את המתח הפנימי ביניהם ויעברו לפילוסופיה, כאשר הם דנים באופן כללי ומגלים את טבע הגבר והאישה שהם דומים במשהו ושונים במשהו.

דומים בכך ששניהם אגואיסטיים, ושונים במבנה הפיסיולוגי  והפסיכולוגי שלהם ואז – כשהם עורכים את הבירורים האלה, הם יכולים להגדיר את המטרה המשותפת ולבחור את הדרך להגיע אליה.ומגלים עקרון חשוב לבניית התא המשפחתי:

ההבנה של הזולת – והצורך בוויתורים כדי לאפשר לבן /בת הזוג

מקום בלב שלו/ה ומזה נגזר מקום פיסי ורגשי במרחב של המשפחה.

ובדרך של נס(ועבודה בתודעה)…. נוצרת התשתית לערך של "ואהבת לרעך כמוך."

 לעוד מאמרים בנושא – אתר קבלה לעם.

.

.

 

נשלח ב משפחה עם התגית: , , , , , ,