בחיבור שבין ניגודים – נגלה את המשמעות
חשבת על חוק טבע מעניין – שקשר בין שני ניגודים מתהדק באמצעות גורם שלישי? מאת קבלה לעם
איפה בטבע?
בני זוג שמחליטים להינשא – מחוייבים בראשית דרכם לברית מילולית שכרתו ביניהם מתחת לחופה.
אך מה שמחזיק וקושר אותם בהמשך הדרך – זה הגורם השלישי המאחד ביניהם והופך אותם לתא משפחתי –הרך הנולד.
הרב לייטמן מנסה ביחד עם הקורא לפענח את סוד הקשר הזה.
מה יש בתא המשפחתי הזה?
מה בקשר המיוחד והטבעי שרק הולך ומתחזק – ותובע מבני הזוג מחוייבות עמוקה ?
מיכאל לייטמן מוסיף שהתינוק שנולד – הוא תוצאה של חיבור בין שני הניגודים , והוא הופך להיות המהות שיוצרת משמעות עמוקה לקשר בין שני בני הזוג.
המרכיב השלישי הוא הברית הטבעית ביניהם, הוא הילד הרוחני שלהם שלמענו הם חיים. הוא תומך בהם, מחמם אותם ומעלה אותם לדרגה הבאה. הם מתחילים להרגיש שבזכות המרכיב השלישי הזה הם רוכשים קיום שונה לגמרי. לכן, משפחה בחברה החדשה תתקיים לא כדי לשרת את עצמה ואת ילדיה ברמה החומרית ולא כדי לספק את צרכיה הפיזיולוגים, אלא כדי לספק מילוי רוחני הדדי.
מהו אותו מילוי?
מה מיוחד בקשר הזה?
הרך הנולד – דורש תשומת לב, התייחסות, חום ואהבה שאינה תלויה בדבר.
וההורים באופן הכי טבעי מגלים בתוכם את כל מה שנחוץ לתינוק
ומעניקים את הרגשות האלה בנדיבות טבעית
כשזוהי מערכת היחסים בינם לבין התינוק שלהם – נוצר מעגל של תמיכה וחום, שהם מעניקים לילד שלהם, והוא "בתמורה"
דורש מהם עוד מאותה אהבה – כי הוא מרגיש שהוא גורם להם נחת רוח ושמחה.
וכך במעגל מערכת היחסים הזו ההורים גדלים וצומחים להיות הורים, הילד מגדל אותם… למי שהם אמורים להיות.
ואיך זה קשור לעידן שלנו – מה בתובנה הזו יוסיף למציאות החדשה שבה התא המשפחתי משתנה מהייעוד הראשוני שלו.
הרב לייטמן קובע שבלי יחסי משפחה נכונים אנחנו לא נוכל לצאת לדרגת האנושות הבאה.
מודל מערכת היחסים במשפחה – אמור להיות הדוגמא למערכת היחסים שלנו בקהילה, בחברה בעם שלנו.
כלומר אותו חיבור טבעי שנוצר בין בני הזוג באמצעות הילד שלהם
זה החיבור שהחברה שואפת להגיע אליו באמצעות הערכים.