המקום הבטוח בעולם

אני הרב ד"ר מיכאל לייטמן חושב, כי לימוד אומנות הקשר הטוב עם אחרים על פי חכמת הקבלה צריך להיות תוכנית ממשלה המקיפה את שכבות-החברה כולה, מגיל צעיר ביותר עד גיל זקנה.

אך מה עלינו לעשות עם אלו שמתייחסים בשליליות חדה לחכמת הקבלה? 
הם בפשטות אינם יודעים מהי חכמת-הקבלה (קבלה לעם). שם זה מרתיע אנשים, אך אין המדובר במיסטיקה, אלא אך ורק על חיבור בין אנשים. בני האדם נמצאים בשליטת סטריאוטיפים, אל הגיע זמן לניקוי חכמת-הקבלה מהם. פשוט כי אין לאנושות אפשרות אחרת. חיבור מושג אך ורק בעזרת חכמת הקבלה, ואם אנו לא נתאחד ונתחבר, לא בלבד שלא נזכה להצלחה, אלא לא תהיה לכולנו זכות-קיום כלל. כשיהודים מכל העולם כותבים לי ושואלים, לאן כדאי להם לעבור ולגור על מנת להינצל מאנטישמיות מקומית, אינני יכול לייעץ להם לבוא לישראל. כיצד ניתן לספק בישראל ביטחון אם יש פה פירוד? אך אם אנו נתאחד ואכן באמת נהיה מאוחדים, אם כך כאן יהיה המקום הכי בטוח בעולם. ובזה הכל בנו תלוי. זה מה שמבדיל בין כל מקום בעולם לבין ישראל, שבישראל אנו בעצמנו הקובעים את הביטחון על ידי האיחוד בינינו. אם נתאחד כאן נשיג ביטחון בשלמותו. כוח האיחוד קובע את מידת בטחוננו.

כיצד ניתן למדוד את כח-האיחוד?
את כח-האיחוד ניתן למדוד בכך: עד כמה שהאנשים במוכנות לויתור על האגו לטובת אחרים. לא להחשיב נוחות ורווחה אישית, כמו שבזמן מלחמה, במידה בה הם ידידותיים אחד כלפי השני. הביטחון שלנו מסופק רק בכוח האיחוד.

קבלה לעם

נשלח ב אהבה עם התגית: , , , ,