מחירה של הנאה – הרב מיכאל לייטמן

חכמת הקבלה מלמדת אותנו שכתוב במקורות:  לכו ותתפרנסו זה מזה, ואנו, כאנשים, מתפרנסים אחד באמצעות השני. אבל באופן מהיר הרווח שיש לנו יהיה בגילוי הנאה מיוחדת מקשר בינינו. החום, הדאגה, ההתפעלות, ייתנו לנו תחושת יציאה מתוכנו לכזו רמה של  קשר שלא תלויה בגופנו. אנו ניצור מקום שבו יש הרגשה של רוגע ושל תענוג, המימד בו כולנו שרויים באווירה הכללית של החום והטוב.

חכמת הקבלה מלמדת אותנו שהאדם יחוש חי ברצון ומילוי שמנותקים מהגוף. נטייה לסמים, משיכה למהומות ולמהפכות, ניסיונות להירגע באמצעות תרופות, לצורך השתקת הריקנות בפנים, וכל אלו מעידים על כך שאנחנו צריכים למצוא כלי חדש, את הרצון החדש, החושים החדשים לתענוג אמיתי.חכמת הקבלה מלמדת אותנו שהטבע הוא זה הדוחף אותנו בלי רחמים לצורת חיבור גלובלית. מניסיוננו אומר הרב ד"ר מיכאל לייטמן, אנו רואים מה הרושם שיוצרים אנשים דיונים במעגלים בקרב אנשים, ומה הרושם שנוצר ממשחקי חיבור, איך אנשים אוהבים לשחק יחד כילדים, לשיר ולרקוד.

האנשים המבוגרים, המשכילים והמתונים מוכנים לנהוג כילדים קטנים, כייון שהצורך בהנאות פשוטות כאלה ממשיך עד לסוף חיינו. ויש בכך מדרגה אחרת, עדיין נסתרת, שהאדם רוצה בה בתת המודע, שהיא, התנתקות מחיים ברמת חי בלבד. אנו הגענו כבר לשלב בו אנו יכולים לספק לנו רמת – חיים הכרחית נחוצה לחיים הפיזיים. האגו שלנו בלבד, עיוות שיש לנו הוא המפריע לנו לעשות כן. בינתיים, מתברר עוד ועוד באנשים צורך ברמה התפתחותית הבאה, רמת האדם. תפקיד מרכזי כאן שייך לאמצעי התקשורת. המדיה של היום הגיעה למימדים שמאפשרים עיסוק באופן צמוד בניתוח ובמחקר דרכי התפתחות עתידיים של החברה האנושית. על המדיה לא לתת עובדות, ולא לצעוד במקום כמו מה שקורה בימים אלו, אבל למשוך אנשים לדרך ההנאה החדשה. מתוכניתו של הרב ד"ר מיכאל לייטמן, חיים חדשים, שיחה מספר 140

מיכאל לייטמן

נשלח ב חיים קבלה, מיכאל לייטמן עם התגית: , , , , , , , , , , ,