פרשת השבוע – "נח"

פרשת השבוע – "נח"

הפרשה השניה בשבוע, הפרשה פותחת במשפט "וירא ה' כי רבה רעת האדם בארץ, וכל יצר מחשבת ליבו רק רע כל היום. וינחם ה' כי כי עשה את האדם בארץ ויתעצב אל ליבו".

אנו רואים שזו בעצם ההתפתחות, האגו של האדם מתפתח ואנו רואים שאף אחד עדין לא מודע אליו חוץ מה'. כמו שדיברנו והסברנו בפרשה הקודמת – פרשת "בראשית"  על יצר הרע שנברא באדם ועל התורה תבלין, כאן בפרשת "נח" אנו רואים בהמשך ישיר כי באמת אלוהים רואה את התפתחות הרע שיצר באדם אך האדם עדין לא מוכן לראות את התפתחותו הרעה.

נח כפי שכתוב בפרשה נגלה כצדיק – "וימצא חן בעיני ה'". במציאות שלנו ישנה התכונות בשם "נח" אצל כל אדם ואדם. בתכונה זו יש דבר המאפשר לאדם להתפתח לגלות את הרע שבו וכך להגיע לתיקונו, למוטב שבו. נח הוא הפוטנציאל לצמיחה שיש באדם והוא מתחיל לעבור את ההתפתחות הזו שמצד אחד הוא מגדיל את האגו שלו ומהצד השני מגדיל את הטוב. מצד אחד מכניסים אותו ל"מבול" בדיוק כמו שקורה בעולם שלנו בימים אלו ממש  – משבר, או אותו  המבול בדיוק  בכל התחומים בחיינו (חינוך, משפחה, חברה, כלכלה) ומהצד השני ישנם כבר אנשים שרואים את ההתפתחות הרע ומתחילים לעסוק בחוכמת הקבלה וללמוד תורה כדי שתחזיר אותם למוטב.

צפו בפרשה המלאה עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן וגיל קופטש.

נשלח ב פרשת השבוע עם התגית: , , , , ,