האושר ומערכות יחסים

על פי מחקרים שנעשו ,המדע הפסיכולוגי הסתכל על האדם כעל ישות שיש לה רצונות. נמצא שאחד הגורמים המהותיים ביותר לאושר האדם, הוא אותן מערכות יחסים שלו עם הסביבה, עם המשפחה, עם החברים.

הרב ד"ר מיכאל לייטמן

אנחנו משפיעים ויכולים להדביק אחד את השני במצבים הרגשיים שלנו. אנו מגלים עד כמה אנו תלויים זה בזה. האדם לא בודד, אלא חלק מכלל האנושות.

מי קובע מהו "אושר"? מהי מידת התענוג שחסרה כדי להיות מאושר? האם הסביבה יכולה להשפיע עלינו לטובה ולתת לנו הרגשת סיפוק?
האושר, אם כך, נמדד בשני מישורים. במישור החיצוני יש רצון בלתי פוסק לצרוך דברים. תעשיית הפרסום משקיעה הון עתק במותגים כדי לעודד לקנות . התענוג נעלם כעבור זמן קצר ונשארת הרגשת ריקנות ורצון חדש לקנות שוב. החל משנת 2008 יש האטה במרוץ אחרי צריכת דברים חדשים וצורך חדש לביטוי ומילוי פנימי.

השאלה, איך נחיה הלאה? מה עלינו לעשות כדי להחליף את האושר המדומה באושר אמיתי?
הגענו למסקנה שהעולם הוא גלובלי וכולנו קשורים זה לזה ברשת קשר וקומוניקציה חזקה. כולנו נמצאים בתלות הדדית ולא יכולים להתנתק זה מזה . השפעת הסביבה על האדם יכולה להיות לטוב או לרע .

אם כך, איך אפשר להפוך את הסביבה למקום שיגרום לנו אושר?
עלינו לבנות מערכת יחסים חדשה של הבנה, ביטחון, תמיכה ועזרה הדדית., וכולנו נהיה מחוברים ברשת הקשר הפנימית בינינו ונוכל להקרין מצב רוח טוב, יחס טוב, חיבור ואהבה

הרב ד"ר מיכאל לייטמן עומד בראש ארגון קבלה לעם העולמי. מדי יום מעניק הרב לייטמן שיעורי קבלה המשודרים ב ערוץ 66 , ובימי ראשון בשעה 20:00 עונה על שאלות המאזינים ב רדיו 103FM

נשלח ב אהבה עם התגית: , , , , , , , , ,