פרשת השבוע עם הרב לייטמן

קבלה לעם - הרב  לייטמןאת כל פרשות השבוע ניתן לקרוא כסיפורים היסטוריים, על אבותינו שהלכו במדבר או על מלאכים, ניסים ונפלאות שהתחוללו רק בימים ההם, לפני שאנו נולדנו.

אולם, אם חפצה נפשנו לדעת ולהבין באמת מה מסתתר מאחורי אותם הסיפורים, בכל פרשה שבועית, נדע רק אם באמת נחפש את האמת הפנימית שחבויה בין שורות כתב המקורות, נבין כי בעצם כל התורה כולה נועדה רק עבור תיקון האדם ורצונותיו האגואיסטיים.

בערוץ 66 (בשלט הטלוויזיה), בתוכנית "פרשת השבוע", לוקח אותנו הרב לייטמן למסע פנימי בכל שבוע מחדש, בכל תוכנית "פרשת השבוע" חווה הצופה מסע פנימי אל תוך עצמו, אל תוך הרגש שלו ועמוק אל תוך ליבו.

שותף פעיל לתוכנית הוא גיל קופטש, אשר בשנינותו הטבולה במעט הומור וכריזמה, מוסיף לתוכנית גוון נוסף ומרתק. בכל תוכנית "פרשת השבוע", משוחח גיל קופטש עם הרב לייטמן על הפרשה השבועית ומבקש מהרב לייטמן לדעת מה המשמעות הפנימית המסתתרת מאחורי כל אחד מהסיפורים המוכרים.

במהלך כל תוכנית, מפרש הרב לייטמן כל משפט מהמסופר בפרשת השבוע, מתרגם כל מושג על-פי חכמת הקבלה עד שצעד אחר צעד, מתחילה להתבהר כל התמונה האמיתית החבויה במקורות.

בדרכו הכל כך מיוחדת של הרב לייטמן, מתחיל הצופה לחוות את המילים הכתובות במקורות. מה שהיה לפני זמן קצר רק סיפור עתיק השייך לשורשים של עם, הופך למציאות בהווה. לפתע מבין הצופה כי כל הכתבים, המקורות, פרשות השבוע, ספר הזוהר, התורה כולה מדברת רק עליו.

התוכנית "פרשת השבוע" עם הרב לייטמן, על הסיפורים והפרשנויות שבה, מעניינת ומסקרנת הרבה יותר כאשר במהלכה, כאמור, מבינים כי יש בכוחה להצביע על משמעות חיינו ומתכון לאיזון עתידנו.

אל תוכן התוכנית "פרשת השבוע" משולבים קטעים נבחרים מספר הזוהר, אותם מבאר הרב לייטמן לקופטש ולקהל הצופים, באופן ברור ומלא רגש.

כך בכל שבוע, חווה הצופה מסע בתוך עולם פנימי, פעם אחת הוא "יוצא ממצרים" ביחד עם בני ישראל, או כמו שמסביר הרב לייטמן, בפרשת במדבר, שמדובר ביציאה מהעבדות לרצון האגואיסטי שטמון בנו אל עבר הרצון להשפעה ואהבה. בפעם אחרת "פוסע" הצופה עם תרי-עשר השבטים, או "עף" עם מלאכים ומתחיל להבין, כי אלו הכוחות שבאים לעזרתו מצד הטבע, בעת עבודתו הפנימית, או כוחות טבע אחרים, איתם נאלץ להתמודד וללמוד איך לחיות איתם באיזון טבעי.

בכל שבוע אנו הצופים מקבלים את הדבר האמיתי,  ללא סילופים, ללא פילוסופיות והתחמקויות משאלות העולות מקריאת כתבי המקור של חכמת החיים, חכמת הקבלה. השותפות של גיל קופטש והרב לייטמן, בתוכנית מיוחדת בפני עצמה. אולי יש משהו בניגודיות הזאת, בין משתתפי התוכנית, אשר מביאה את התוכן של השיחות והפרשנויות לחדור פנימה אל תוך הרגש ולצאת אל עוד סוף של שבוע בכמיהה להתחדשות.

נשלח ב פרשת השבוע עם התגית: , , , , , ,