הסדנה עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן

הסדנה

במעגל מספר מנהלים בהתהוות וניסינו לשוחח על תהליכי קבלת החלטות, בהנחיית יועצת ארגונית. אני לא יכול להגיד שיצאנו מופרים או מקצועיים יותר מהמפגש בסדנה הזאת, אני רק זוכר, שכל אחד במעגל ניסה להראות את חכמתו וכושר השליטה הבלתי מעורער שבו. מה שעוד אני זוכר, את ההתחמקויות שלי מ"פעילות סדנתית", כלשהי במהלך שנות עבודתי הבאות. עד ליום בו התיישבתי בין חברי, תלמידי חכמת הקבלה בארגון בני ברוך והרב מיכאל לייטמן.

האמת שבהתחלה, עלו בי מיד זיכרונות לא נעימים מהעבר וכבר הכנתי עצמי להתמודדות עם דעות החלטיות של אחרים. אבל כבר בתחילת הסדנה הראשונה בבני ברוך, כשהרב מיכאל לייטמן, הסביר לנו את כללי הסדנה, הבנתי שבבני ברוך, ישנם כללים אחרים, כללים של חיבור ואהבת הזולת, אין ויכוחים ומפגני כוח ושליטה, בבני ברוך יש "אנחנו" ולא "אני". בסדנה של בני ברוך מדברים על חשיבות המטרה, על הקשר בינינו. מי שמדבר במעגל הסדנה של בני ברוך, מדבר מתוך הלב, מתוך רגש עמוק ולא מתוך רצון להפגין את חכמתו המופלגת. אף חבר במעגל אינו מפריע לאחר בזמן דיבורו, אלא מקשיב לו כמו ילד המקשיב למבוגר ממנו ו"לוגם את המילים של חברו ברוויה". יש משהו מיוחד בסדנה של בני ברוך, שמושך את המשתתף בה לרגש עוצמתי, כל סדנה היא חוויה בפני עצמה, כל חבר במעגל וכל אחד שצופה במהלך הסדנה, חש שעובר מסע פנימי מיוחד, עם מורה דרך, הרב ד"ר מיכאל לייטמן, המקנה לתלמידיו את הרגשת הביטחון בדרך המיוחדת, של המסע הזה.

אני יכול להגיד מתוך הרגשתי, לאחר השתתפות בעשרות סדנאות נוספות שעברתי מאז הסדנה הראשונה שלי בבני ברוך, שעברתי המון התפעלויות והתרגשויות, נפתחו בפני מחשבות, בירורים והבחנות חדשות, שאולי לא היו מופיעות בי, ללא ההקשבה לחברים בסדנה בבני ברוך, כי בזמן שאני מקשיב לחברים, זה כאילו אני מרכיב פאזל עם עשרות ומאות חלקים, עד שלפתע מתבררת לפני תמונה חדשה, שלא ראיתי אותה קיימת לפני שישבתי בין חברי בבני ברוך והודרכתי ביחד איתם, כיצד להרכיב את ה"תמונה", הזאת על ידי המורה שלנו, הרב ד"ר מיכאל לייטמן.

הסדנה         

הסדנאות של בני ברוך מתקיימות בארץ ובכל רחבי העולם באותה העת, עם אלפי משתתפים ומשתתפות, אפשר בוודאי להבין את העוצמה המורגשת מכמות כזאת של משתתפים שכל רצונם להרגיש את החיבור לאחרים.

תהליך הסדנאות בבני ברוך הצליח כל כך, שעתה ניתן לראות את סדנאות בני ברוך, בערוץ הטלוויזיה, ערוץ 66 (בכבלים ובלווין). בכל יום ראשון ושלישי, באולם הלימוד של בני ברוך, מתקבצים במעגלים של עשרה חברים, בכל מעגל ושולחן עגול נוסף באולפן הטלוויזיה, בשידור חי.

נשלח ב הסדנה עם התגית: , , , , ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *